Monday, September 11, 2017

Subscapularis Muscle Pain

Its a Myofascial pain under shoulder blade
Secondary from thoracic facet joints syndrome. 
Commonly give symptom of chest discomfort.. Breathless.. 
Pain ..numbness ..weakness of upper limb. 
Thus.. Mimicking sakit jantung!!
All symptoms gone 1 day after RF injection.





8 comments:

  1. Assalamualaikum Doc. Saya telah disahkan mengalami PID cervical spine. Disc yg tergelincir adalah C4 - C7 dan paling ketara pada C5-C6.
    Saya telah melakukan prosedur RF pada penghujung bln Julai yg lepas. Setelah 6 minggu MC, kini saya mula bekerja kembali.

    Bagaimanapun, saya kini mula mengalami simptom-simptom sakit seperti mencucuk-cucuk dibahagian bahu. Sakit itu adakalanya makin kuat dan tangan kiri saya masih lagi lemah dan menggigil apabila mengangkat barang.

    Saya mohon pandangan dan nasihat Doc, apa yang perlu saya lakukan selain drpd melakukan Neural Flossing exercise dan physiotherapy. Adakah saya perlu consume apa-apa supplement yang bersesuaian atau ada kaedah lain yang boleh mengurangkan rasa sakit ini.

    terima kasih

    ReplyDelete
  2. Salam.. Ada kemungkinan u sakit berpunca dari sendi facet tengkok
    Biasanya tengkok juga tegang n lengoh.. Pening2
    Boleh dtg check clinic saya lourdes medical center jln ipoh kl 11am selasa to jumaat

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum doctor, saya mengalami sakit di bahagian tulang belikat.. sekarang dah merebak ke bahagian hadapan.. kdg2 tangan terasa sengal.. mohon pencerahan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam.. Itu sakit sendi facet thoracic...next level below after tengkok/cervical.
      Rf inj is the answer

      Delete
    2. Salam.. Itu sakit sendi facet thoracic...next level below after tengkok/cervical.
      Rf inj is the answer

      Delete
  4. Assalamualaikum doktor, saya disahkan mengidap gerd grade C with mild chronic gastric. Saya juga mengalami pening kepala hanyut.. angin yg banyak dlm badan.. kerap sendawa. Saya juga sering sakit bahu kiri dan pergelangan tangan kiri. Telah jumpa pakar gastro.. diberitahu ianya adalah disebabkan gerd tersebut. Adakah simtom saya mmg gerd atau sakit sendi facet.. terima kasih

    ReplyDelete
  5. Assalammualaikum Dr..sy alami skit tulang belikat pd awalnya. Kemudian skit ke bahu n ke tengkuk..da hampir sebulan skit tp mkin berkurangan..bl berdiri n de pergerakan kurang sakit tengkuk tp bl duduk rasa mengilu di belakang tgkuk saya..bahu terasa tegang..lebih szkit di bahagian kanan bdn sy. Skit tgkuk kdg membawa ke bahagian dpn kepala..sebelum ni mata jadi kabur tp skg da ok...da byk klinik sy pergi tp Dr bgtau sy stress n otot teegang. Bagi ubat thn skit n ubt sapu panas..

    ReplyDelete
  6. U sakit sendi facet tengkok. .Rf inj is the best treatment..
    Wasap to me for quick respond 0139803389

    ReplyDelete